Weekend z TV - 29-30.IX.

Autor: [press]
Data publikacji: 28 września 2007

 

Zapraszamy do TV: 29-30.IX.

 

Szybcy i wściekli

Film sensacyjny, USA/Niemcy, 2001
reż.: Rob Cohen
wyst.: Paul Walker, Vin Diesel, Michelle Rodriguez

TVN Siedem: Sobota 22:15

 

Dominic Toretto ulice Los Angeles traktuje jak swój własny tor wyścigowy. Przynajmniej kilka godzin dziennie chłopak spędza za kierownicą swojego supernowoczesnego samochodu, trenując i przygotowując się do wyścigów, przeprowadzanych nielegalnie pod osłoną nocy za ogromne stawki - 10.000$.



Egzorcysta

Horror, USA, 1973
reż.: William Friedkin
wyst.: Ellen Burstyn, Max von Sydow, Jason Miller

TVN: Niedziela 00:35


Film w wersji reżyserskiej. Aktorka Chris McNeil, zaniepokojona dziwnym zachowaniem córki, zwraca się o pomoc do lekarzy. Wyniki badań potwierdzają wstępną diagnozę, że Regan jest całkowicie zdrowa. Tymczasem stan dziewczynki się pogarsza. Kiedy aktorka wraca z planu zdjęciowego do domu, córka nagle atakuje matkę, która jest zmuszona przywiązać ją do łóżka. Chris teraz szuka pomocy u młodego księdza, ojca Karrasa. On dochodzi do wniosku, że szatan opętał Regan. Chcąc wypędzić z niej diabła, Karras wzywa doświadczonego egzorcystę, ojca Merrina.

 

 

Licencja na zabijanie

Film sensacyjny, Wielka Brytania, 1989
reż.: John Glen
wyst.: Timothy Dalton, Carey Lowell, Robert Davi


TVP 2: Niedziela 21:00

 
Drugi film z Timothy Daltonem w roli super agenta 007. Na skutek konfliktu z potentatem narkotykowym Franzem Sanchezem (Robert Dawn) ginie przyjaciel James Bonda - Felix Leiter (David Hedison). Bond rezygnuje ze swej pozycji w Tajnych Służbach Jej Królewskiej Mości by dokonać zemsty na zabójcach przyjaciela. W towarzystwie pięknej partnerki (Carey Lowell) rozpoczyna pościg za Sanchezem.

 


MŁODZI GNIEWNI

 

(Dangerous Minds)
thriller, USA, 1995, 94 min

reżyseria: John N. Smith
obsada: Michelle Pfeiffer, George Dzundza, Courtney B. Vance, Robin Bartlett

premiera w ale kino!: 29 września 2007
najbliższe emisje: 29 września, sobota, godz. 20:00
30 września, niedziela, godz. 15:25
10 października, środa, godz. 21:40

W opartej na autentycznej historii opowieści Michelle Pfeiffer wciela się w byłą Marines, która zostaje wychowawczynią najtrudniejszej klasy w szkole i na przekór wszystkim próbuje wyrwać swoich uczniów z beznadziei społecznego getta.

Louanne Johnson (Michelle Pfeiffer) ostatnie dziewięć lat spędziła w oddziałach amerykańskich sił wojskowych. Po zakończeniu służby pragnie zrealizować swoje życiowe marzenie: zostać nauczycielką. Pomóc ma jej w tym przyjaciel, Hal Griffith (George Dzundza), który załatwia jej rozmowę wstępną w szkole, w której sam uczy. Spotkanie z władzami szkoły wypada znakomicie - Louanne już po kilku minutach otrzymuje propozycje pracy na pełny etat. Następnego dnia pełna zapału przychodzi na lekcję do swojej nowej klasy i odkrywa, dlaczego tak szybko dostała posadę. Była Marines ma teraz zostać wychowawczynią tzw. trudnej młodzieży: klasa składa się w większości z młodzieży afroamerykańskiej i meksykańskiej. Pierwsze spotkanie wypada tym razem fatalnie. Załamana Louanne wybiega z klasy bliska łez. Ale nie poddaje się łatwo. Wraca z nowym pomysłem na ujarzmienie dzieciaków. Demonstruje im sztuki walki, zamiast poezji Dylana Thomasa serwuje teksty Boba Dylana, szanuje ich inność i problemy, wprowadza konkursy z nagrodami, które dopingują jej wychowanków do pracy. Szczególnie zależy jej na trójce najzdolniejszych uczniów: utalentowanej literacko Callie (Bruklin Harris), małomównym indywidualiście Emilio (Wade Dominguez) i młodym Meksykańczyku Raulu (Renoly Santiago), który dzięki nauce ma szanse wyrwać się z getta, w jakim dorasta. Każde z nich popada jednak wkrótce w kłopoty. Callie zachodzi w ciążę, Raul musi przerwać naukę, aby odpracować dług, a Emilio - zamieszany w gangsterskie porachunki - musi stawić czoło swojemu wrogowi, który właśnie wyszedł z więzienia i szuka zemsty.

Opowiedziana w filmie historia wydarzyła się naprawdę, a zanim przeniesiono ją na ekran, opisała ją w swojej książce "Młodzi gniewni" (oryginalny tytuł "My Posse Don't Do Homework") prawdziwa LouAnne Johnson, w którą w filmie wcieliła się Michelle Pfeiffer. Reżyserii obrazu podjął się JOHN N. SMITH, reżyser i producent, nagrodzony w Toronto i Montrealu za swój obraz "Sitting in Limbo" (1986) i nominowany do Oscara za debiutancką krótkometrażówkę "First Winter" (1981). Pfeiffer, która ostatnio rzadko pojawia się na wielkim ekranie, przyjęła propozycję nie tylko z powodu ciekawego scenariusza, ale także dlatego, że cieszyła ja perspektywa pracy z tyloma młodymi ludźmi. W obsadzie znaleźli się głównie amatorzy. Raula zagrał urodzony w Puerto Rico Renoly Santiago, znany już wcześniej dzięki roli w serialu "CityKids". W Emilia wcielił się Wade Dominguez, były model dorabiający rolami w operach mydlanych, który po sukcesie "Młodych gniewnych" zagrał m.in. z Melanie Griffith w "Cieniu wątpliwości" i w "Poborcy" Aviego Neshera. Do roli Callie zaangażowano natomiast Bruklin Harris, urodzoną właśnie w Brooklynie, która później wystąpiła m.in. w "Mapie świata" Scotta Elliotta z Sigourney Weaver i Davidem Strathairnem.

 

PALMETTO

thriller, USA/Niemcy, 1998, 108 min

reżyseria: Volker Schlondorff
obsada: Woody Harrelson, Elisabeth Shue, Gina Gershon, Rolf Hoppe

premiera w ale kino!: 30 września 2007
najbliższe emisje: 30 września, niedziela, godz. 20:00
4 października, czwartek, godz. 22:05

Neo-noir zrealizowane ręką samego Volkera Schlöndorffa z Woodym Harrelsonem, pamiętnym jako Larry Flynt z filmu Formana i Elisabeth Shue, świetną Serą z "Zostawić Las Vegas".

Harry Barber (Woody Harrelson), dziennikarz, który usiłował walczyć z korupcją w swoim rodzinnym miasteczku, Palmetto, wychodzi na wolność po dwóch latach spędzonych w więzieniu. Trafił tam, ponieważ ci, którym nie podobała się jego dociekliwość, wrobili go w przestępstwo, którego nie popełnił. Pierwsze kroki na wolności kieruje z powrotem do Palmetto, gdzie poznaje piękną i tajemniczą Rheę Marloux (Elisabeth Shue), żonę lokalnego biznesmena - majętnego i skąpego. Kobieta prosi Harry'ego o pomoc. Chce sfingować porwanie pasierbicy swojego męża, aby w ten sposób zapewnić sobie finansową przyszłość (Rhea twierdzi, że mąż nie zamierza zapisać jej ani centa). Harry miałby tylko zadzwonić do biznesmena i zażądać okupu. Zauroczony kobietą i skuszony łatwą gotówką dziennikarz zgadza się, nie zdając sobie sprawy, że właśnie zostaje wplątany w kolejną kryminalną aferę, która znów może zaprowadzić go za kratki.

"Palmetto" to jeden z klasycznych kryminałów (z pretensjami do thrillera), którymi VOLKER SCHLÖNDORFF wypełniał sobie czas między ambitnymi ekranizacjami literatury, jak "Blaszany bębenek" według Guntera Grassa, "Miłość Swanna" według Marcela Prousta, "Król Olch" na podstawie powieści Michaela Tourniera czy "Dziewiąty dzień" oparty na wspomnieniach księdza Jeana Bernarda zatytułowanych "Pfarrerblock 25487".

"Palmetto" zrealizowane w koprodukcji niemiecko-amerykańskiej naznaczone jest hollywoodzką modą na "neo-noir", ale widać w nim jednocześnie pasję filmową Schlöndorffa. Choć po premierze filmu słychać było głosy, że niemiecki mistrz niepotrzebnie dał się uwieść hollywoodzkim producentom i rozmienia swój talent na drobne, nikt nie mógł zaprzeczyć, że nawet w tak typowym kinie gatunków Schlöndorff potrafił przemycić swoje metody pracy. Mamy więc w "Palmetto" precyzje fotografii i dojrzałe posługiwanie się barwą, a także wirtuozerskie wykorzystanie drugiego planu, który momentami bardziej przyciąga uwagę widza, niż pierwszoplanowa intryga. Dzięki temu w amerykańskim thrillerze zrealizowanym przez Niemca obejrzeć możemy rzadkiej urody krajobrazy Florydy, dalekiej od kiczowatej pocztówkowości, tajemniczej, pięknej i budzącej respekt. Do głównych ról Schlöndorff zaangażował aktorów amerykańskich. Pechowca Harry'ego zagrał Woody Harrelson czyli skandalista Larry Flynt z głośnego obrazu Milosa Formana. Towarzyszyła mu Elisabeth Shue, która uznanie zdobyła znakomitą rolę prostytutki Sery w "Zostawić Las Vegas" Mike'a Figgisa, za którą dostała Independent Spirit Award i nominację do Oscara.




/materiały informacyjne stacji telewizyjnych/

 

Udostępnij